Services

De dagelijkse praktijkvoering van een huisartsenpraktijk kent veel processen. HKN ondersteunt en adviseert je/jouw praktijk bij veel van deze processen. Hieronder vind je een overzicht van onze services.

Praktijkmanagement

Praktijkmanagement speelt een cruciale rol in het efficiënt en effectief functioneren van huisartsenpraktijken. Het betreft de organisatorische en administratieve taken die nodig zijn om de dagelijkse gang van zaken binnen de praktijk soepel te laten verlopen.

Communicatie

Op zoek naar communicatie voor jouw patiënten? HKN biedt in samenwerking met Praktijk.nl praktijkwebsites aan, faciliteert in (standaard)teksten voor op het wachtkamerscherm, telefoonbandje en voorbeeldteksten voor op social media/de praktijkwebsite. Daarnaast bieden we folders en flyers aan met patiënteninformatie over diverse onderwerpen.

Verzekeringen

Als HKN-lid profiteer je van diverse voordelen, waaronder de mogelijkheid om gebruik te maken van een collectieve beroeps- en aansprakelijkheidsverzekering.

Praktijk certificering (multisite)

Met de service Multisite Certificering van HKN ben je verzekerd van een zorgvuldige, professionele aanpak die voldoet aan de hoogste zorgnormen (HaZo24/NEN-EN 15224:2017). Sluit je aan bij ons netwerk van huisartsenpraktijken en werk samen aan het leveren van zorg van de hoogste kwaliteit.

Klachten- en geschillenprocedure

Als HKN-lid kun je (of een praktijkcollega) te maken krijgen met klachten en geschillen, calamiteiten of ongewenst gedrag. Dit is uiteraard vervelend en het is fijn als het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. HKN Huisartsen ontzorgd haar leden daarbij.

Personeelswerving

Op zoek naar een nieuwe collega in jouw huisartsenpraktijk? Steeds vaker denken wij mee met praktijken die hulp kunnen gebruiken bij het vinden van medewerkers. Van het meelezen of herschrijven van vacatureteksten tot het adviseren over de juiste wervingsaanpak, wij helpen je graag.

Peer-support

Als zorgverlener kun je in een werksituatie te maken krijgen met onverwachte incidenten. Deze kunnen behoorlijke impact hebben, niet alleen op de patiënt maar ook op jouzelf. In zo’n geval is het fijn om steun te krijgen van een collega-zorgverlener. Uit onderzoeken blijkt dat ondersteuning door – getrainde – collega’s sterk gewaardeerd wordt door de betrokken zorgverlener. HKN biedt daarom peer-support aan.

Scholing op maat voor zorgprofessionals

Blijven leren en ontwikkelen is essentieel voor iedereen die in de huisartsenzorg werkt. Daarom biedt het HKN Opleidingsbureau een breed en actueel scholingsaanbod, speciaal afgestemd op de behoeften van HKN-leden. Onze scholingen zijn vernieuwend, praktisch toepasbaar en van hoge kwaliteit, tegen een passend tarief.

Digitalisering

Digitalisering ondersteunt doelen gericht op verbeteren van werkprocessen en bedrijfsvoering van de huisartsenpraktijk. HKN neemt verantwoordelijkheid voor het creëren van overzicht, coördineren en stroomlijnen van initiatieven gericht op digitalisering.

Programma’s

HKN biedt diverse programma’s die de visie van (positieve) gezondheid en/of groene duurzame huisartsenzorg stimuleren, zorgprofessionals ondersteunen en de patiënt centraal zet.