Klachten- en geschillenprocedure

Als HKN-lid kun je (of een praktijkcollega) te maken krijgen met klachten en geschillen, calamiteiten of ongewenst gedrag. Dit is uiteraard vervelend en het is fijn als het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. HKN Huisartsen ontzorgd haar leden daarbij.

Welk aanbod bevat het DOKh-pakket?

HKN Huisartsen ontzorgt haar leden bij klachten, geschillen, calamiteiten en/of ongewenst gedrag. Daarom is er een “Eerste hulp bij pakket” ingekocht via DOkh. Bovendien zijn er een aantal wettelijke taken, waaraan een praktijk moet voldoen, met dit pakket ook ingevuld. In dit pakket zijn de volgende onderdelen verzameld:

  • Aansluiting bij een klachtenregeling
  • Aansluiting bij een Geschilleninstantie
  • Aansluiting bij een Externe Vertrouwenspersoon
  • Aansluiting bij de Commissie Ongewenste Omgangsvormen
  • Aansluiting bij de Calamiteitencommissie.

Meer informatie over deze onderdelen is te vinden op ons intranet HINT.

 

Hoe meld ik me aan voor het DOKh pakket?

Meer weten over het DOKh-pakket?

Meer tijd voor patiëntenzorg

Efficiënte praktijkvoering

Professionele ondersteuning op maat

Verbeterde patiënttevredenheid